ייעוץ עסקי מקצועי לבעלי עסקים

צור קשר

ייעוץ עסקי מקצועי לבעלי עסקים

מרבית החברות הקטנות-בינוניות הפועלות היום בשוק, גדלו בהדרגה לאורך השנים בפעילותן העסקית עד שהגיעו לאן שהגיעו. מרביתן, מנוהלות ע"י אותו המנהל שהקים את הפעילות ושככל הנראה גם גייס את העובד הראשון. ברוב המקרים, אנחנו פוגשים את הבעלים שהוא גם המנכ"ל (ולפעמים גם סמנכ"ל הכספים והפיתוח העסקי), בחור מוכשר וחכם שמכיר את התחום בו הוא עוסק מכל הכיוונים. קשה להפתיע אותו בענף שלו, אבל הוא כל כך עסוק בשוטף שקשה לו להרים את הראש לרגע ולגעת גם במה שלא "דחוף לעכשיו".

לפעמים, אם רק היה לו קצת יותר זמן לתכנן קדימה, הוא היה יכול להימנע מלהיכנס לעסקה לא טובה, או לחילופין, היה יכול לעשות מו"מ טוב יותר מול לקוח מרכזי שרצה להוריד מחיר או מול מנהל סניף חדש ונמרץ שלא "ידע את יוסף". בחלק מהמקרים, אם רק היה יודע שעליו להתייעץ עם הרו"ח או עם העו"ד שלו, היה יכול למנוע טעות שמרגע שקרתה, משקיעים הרבה אנרגיה בלהשיב את המצב לקדמותו וגם זה לא תמיד עוזר.

וכאן, אנחנו נכנסים לתמונה.

התפקיד שלי הוא לשמש איש אמון, יועץ עסקי ואסטרטגי, שמלווה את הבעלים של העסק בכל צמתי ההחלטה החשובים. לאחר שפגשתי מאות בעלי עסקים, הבנתי שהמצוקה של האדם בפסגה היא שאין לו עם מי להתייעץ. אין לו את מי שמכיר אותו לעומק, את היכולות שלו, את השאיפות שלו, את הטמפרמנט שלו ובאופן כללי, אין לו מי שיודע לעזור לו להתאים את האסטרטגיה של העסק לאישיות שלו. ראיתי בחיי הרבה תוכניות עסקיות שהיו מעולות על הנייר, אבל לא הותאמו לאדם שאמור היה לבצע אותן ולכן התוכניות פשוט לא קרו.

במסגרת הליווי, אנו קובעים לנו ביומן פגישה שבועית בה אנו סוקרים את השבוע שחלף ומתכננים את השבוע הקרוב. כמו כן, מדברים על האסטרטגיה של העסק ולאן אנו רוצים להגיע.

המציאות מלמדת שבמהלך השבוע, עולות כל מיני שאלות והתייעצויות שאת חלקן הלקוח יוזם ואת חלקן אנחנו. לפעמים הפתרון יימצא בשיחה קצרה בינינו ולפעמים אפנה את הלקוח לאיש המקצוע שמתאים לענות על האתגר

הספציפי שניצב מולנו. בקיצור – הלקוח מקבל מעטפת ששומרת עליו מפני טעויות ועוזרת לו להתכוונן על השגת המטרות ארוכות הטווח ולא רק לכבות את מה שבוער.

בכל מקרה, חשוב שכל בעל עסק יתייעץ עם עיניים חיצוניות לעסק. לפעמים זה בן משפחה ולפעמים זה הרו"ח של החברה. אל תוותרו על זה. לפעמים אפילו אנשים שלא קשורים לעסק יכולים לתת רעיון או עצה שבעזרת הניסיון של בעל העסק, תתורגם לכסף גדול. היתרון שבהתייעצות עם בעל מקצוע הוא שככל הנראה הוא מכיר עסקים נוספים בתחום העשייה שלכם ולכן יש לו ניסיון רוחבי בהתמודדויות השונות של בעל העסק מול הלקוחות, הספקים, בנקים וכדומה.

פנו אלינו עוד היום, קליקבנק.

5/5 - (1 vote)