עזרה בגיוס אשראי בנקאי

צור קשר

עזרה בגיוס אשראי בנקאי

על השקעה בנכסים וקבלת אשראי בנקאי

משקיעי נדל"ן מנוסים וגם יזמים צעירים, מחליטים להשקיע את המשאבים שלהם – זמן וכסף, ברכישה והשקעה בנכסי נדל"ן. ההשקעה בנדל"ן באה לידי ביטוי גם בהשקעה בנכסים פרטיים כדוגמת דירות למכירה, וגם בנדל"ן מסחרי כדוגמת חנויות, קניונים, חניוניים, משרדים וכיוצא זה. במרבית המקרים, על מנת להוציא את רעיון ההשקעה אל הפועל, נדרשים המשקיעים לפנות אל הבנק במטרה לקבל אשראי בנקאי לרכישת נכסים מניבים.

אם גם אתם עומדים רגע לפני ההשקעה הבאה שלכם, ובעיקר אם מדובר על ההשקעה הראשונה שלכם, קחו אתכם מספר טיפים לדרך. ראשית, איך באמת תדעו איזה נכס הוא המתאים ביותר לציפיות, המטרות והתקציב שלכם? שנית, דעו כי ישנו קשר ישיר בין סוג הנכס בו תשקיעו ובין סיכויי קבלת ההלוואה שלכם לטובת רכישת הנכס. המדריך המלא, לפניכם:

צאו למסע רק לאחר שהגדרתם תקציב ברור

הגדרת תקציב לנכס שתרכשו חיונית וחשובה! כשאתם מגדירים תקציב, קל לכם יותר להתמקד על נכסים רלוונטים. ברגע שיש לכם תקציב ברור שאתם רוצים להישאר בגבולותיו, קל לכם יותר לסנן אפשרויות וכך גם להתקדם הלאה עם ההשקעה שלכם.

  • בנוסף, כשהתקציב שלכם מוגדר, אתם יכולים לדעת מהו גובה ההלוואה שאתם זקוקים לו. כשמגיעים לבנק לקחת הלוואה, חשוב להחזיק בכמה שיותר פרטים מדוייקים ולנדב כמה שיותר מידע. אין כל תכלית בהגשת בקשת ההלוואה ברגע שאינכם יודעים כמה כסף נדרש לכם.
  • לכן, הגדירו תקציב לרכישת הנכס, החליטו כמה כסף אתם משקיעים מההון העצמי, ואת הסכום הנותר תשלימו בהלוואה שאתם צפויים לקבל. ככלל, הבנקים מציעים מימון בהיקף של בין 50% ל-75% מערך הנכנס, כל עוד מדובר על נכס מסחרי.
  • אם לוקחים לרגע את הדוגמא ההפוכה בה יצאתם לדרך מבלי להגדיר תקציב, הרי שכל נכס ובכל אזור רלוונטי לכם להשקעה. כך, אתם יכולים למצוא עצמכם מבלים המון זמן בבחינת נכסים, בפגישות עם קבלנים ובהתייעצויות עם אנשי מקצוע שונים.

בחירת לוקיישן ההשקעה: מדוע היא כל כך חשובה?

ישנם תקציבים שיאפשרו לכם לרכוש דירה להשקעה בת 2 חדרים באזור השרון, וגם תקציב שבאמצעותו תוכלו לרכוש בניין משרדים בלב תל אביב.

  • לאחר שהתקציב שלכם ברור לכם, אתם גם יכולים להתמקד באזורים מסוימים ועל סוג הנכס המתאים. שימו לב כי בחירת מיקום ההשקעה חשובה וקריטית בגלל שתי סיבות: הסיבה הראשונה היא הביקוש שיהיה לנכס שלכם, ואילו הסיבה השניה היא שהמיקום משפיע על סיכוי קבלת ההלוואה, על שיעור המימון והריבית.
  • ניתן לתת לדוגמא משקיעים המעוניינים לרכוש משרד להשקעה במרכז תל אביב. העיר תל אביב היא מרכז הכלכלה והעסקים של ישראל, ובתי עסק רבים היו מעוניינים לעבוד ולפעול בתוך העיר. לכן, מבחינת הביקוש לנכס, סביר מאד כי יהיה לו ביקוש רב.
  • בנוסף, הסיכוי לקבלת ההלוואה גבוה גם הוא. משרד בעיר תל אביב הוא נכס שנהנה מביקוש, כך שגם הסיכוי שלכם להחזיר את ההלוואה על פי התנאים עליהם תחתמו, גבוה.  כבכל עיר, גם בתל אביב ישנם אזורים מבוקשים יותר ופחות, ולכן, כדאי להתמקד באזור ספציפי שימנף את סיכוי קבלת ההלוואה.

צרו שידוך בין קהל היעד שלכם ובין גודל ואופי הנכס

דבר נוסף וחשוב הוא לייצר את השידוך המתאים בין שלושה גורמים:

  • סוג הנכס
  • גודל הנכס
  • הביקוש לנכס

כך לדוגמא, אם החלטתם להתמקד בהשקעה במשרדים, עליכם להבין מי בנייני המשרדים המתחרים על קהל השוכרים הפוטנציאליים שלכם. בנוסף, שיהיה בבניין אטרקטיבי יותר מהשכנים ובגודל נוח להשכרה. לדוגמא, משרדים בגדלים של מאות מטרים מאוכלסים לרוב לשנים רבות, אולם בעת משבר, יהיה יותר קשה למצוא שוכר ל 500 מ"ר מאשר ל 100 מ"ר.

נדל"ן פרטי, נדל"ן מסחרי והלוואה מהבנק – מה עליכם לדעת?

כשתגישו את בקשתכם להלוואה, תצטרכו לשכנע את הבנק כי ההלוואה שהוא נותן לכם הינה צעד מושכל. במילים אחרות? להבטיח כי מדובר על הלוואה הטומנת בתוכה כמה שפחות סיכונים. לכן, מטבע הדברים, ככל שתבחרו בנכס שבו ישנו פיזור רב יותר של השקעה, כך עולה הסבירות לקבלת ההלוואה. לכן, כדאי לתחום בין 2 סוגי השקעות: פרטיות ומסחריות.

כשאתם לוקחים הלוואה בכדי לרכוש נכס פרטי כמו דירה, הרי שדמי השכירות שתקבלו תלויים בשוכר אחד בלבד. לכן, במידה והוא יפגר בתשלומים, תמיד קיים הסיכוי כי גם יכולת החזרת ההלוואה שלכם לבנק תיפגע. מנגד, אם אתם משקיעים בבניין משרדים, הרי שדמי השכירות שאתם מקבלים מגיעים מכמה חברות שונות. כך, הסיכוי לפיגור בהלוואה פוחת ולבנק יהיה קל יותר להלוות לכם.

היתרון שיש לנדל"ן המסחרי בכל הקשור להלוואה

מעבר לכך, השקעה בנדל"ן מסחרי מחזיקה ביתרון נוסף: טיב השוכרים. כשאתם בוחרים להשקיע במשרד לדוגמא, הרי שקהל היעד שלכם הוא חברות. האינטרס של הבנק הוא שקהל השוכרים שלכם יהיה כמה שיותר יציב ואיכותי. בעוד קשה מאד לקבל מידע על אדם פרטי, קל מאד לקבל מידע על חברות: כמה זמן הן פועלות, עד כמה הן ריווחיות, מהו אחוז הצמיחה שלהן וכן הלאה. ככל שתשכנעו את הבנק כי השוכרים שלכם בעלי פוטנציאל גדול יותר להיות שוכרים איכותיים, כך גם עולה הסיכוי שלכם לקבל את המימון הנדרש ובתנאים טובים יותר.

אתם לא לבד: עזרה בקבלת ההלוואה מהבנק

לעתים, רק בזכות הלוואה תוכלו להשקיע בנדל"ן. תוכלו לפנות אל חברה מקצועית המתמחה בסיוע וליווי בדרך לקבלת ההלוואה לטובת רכישת נכס מסחרי. כשאתם חוברים אל חברה מקצועית, אתם גם יכולים ליהנות משיעור ריבית נמוך וגם מפריסה נוחה ומרווחת יותר. חברה מקצועית תשווה עבורכם את התנאים המוצעים מכל הבנקים, ולבסוף תציג בפניכם את ההצעה המשתלמת ביותר בהתאם לצרכים שלכם.

5/5 - (3 votes)

שתף

צוות קליקבנק