גיוס הלוואה בנקאית לעסק – סיוע מקצועי למינוף העסק

צור קשר
לוחות נכסים מסחריים מניבים להשקעה

גיוס הלוואה בנקאית לעסק – סיוע מקצועי למינוף העסק

לא אחת נמתחה ביקורת על כך שלעסקים קטנים בישראל קשה מאד לשרוד. אותו קושי בא לידי ביטוי בכך שבעלי עסקים לעתים מזרימים בכל חודש, ובקושי רב, כספים רבים מחשבונותיהם הפרטיים אל חשבון העסק. לצערנו, התוצאה בלא מעט מהמקרים היא קריסה הדרגתית שמשאירה את בעלי העסקים עם חור בכיס ועם עסק סגור.

גיוס הלוואות לעסקים – מתי צריך ואיך סיוע מקצועי ממנף את הסיכוי לקבלתו?

פתרון של הלוואה לעסקים לא רלוונטי אך ורק במקרים בהם ישנו צורך בכסף בכאן ועכשיו, אלא שהמון פעמים כספי ההלוואה הם אלו המסייעים ליזמים צעירים ואנשים פרטיים עם חלום בלב, לפתוח את העסק שהם תמיד רצו לפתוח.

הלוואה לעסקים – מתי יש בה צורך?

עסקים שונים זקוקים להלוואה בתקופות שונות בזמן הפעילות שלהם:

  • הלוואה שבאמצעותה מתבצעת ההשקעה הראשונית בהקמת העסק
  • הלוואה בעקבות בעיות של תזרים מזומנים
  • הלוואה במטרה לכסות חוב שיש לעסק
  • הלוואה לצורך רכישת ציוד לעסק, או מבנה
  • הלוואה לצורך צמיחה (עסקים שמתרחבים עם שירותים נוספים, שלוחות נוספות וכן הלאה)

הקמת העסק החדש שלכם באמצעות הלוואה

ישנם המון שכירים שחושבים כבר זמן רב על האפשרות לפתוח את העסק שלהם כעצמאיים. כל עסק זקוק להשקעה ראשונית שלא כל אדם יכול לעמוד בה. בעוד ישנם את אלו המוותרים על התקדמותם המקצועית והתרחבותם רק מאחר ואינם מחזיקים בסכום הכסף הנדרש, ישנם אלו שמצליחים לעשות את הצעד הגדול באמצעות גיוס הלוואה לעסקים. כיום, הון עצמי כבר אינו תנאי סף לפתיחתו של בית עסק, אם כי הוא בהחלט מומלץ.

גיוס ההלוואה חייב להתבצע עוד טרם אתם חושבים על חזון עסקי, מעטפת גרפית עיצובית וחיפוש נכס ועובדים. בנוסף, גובה ההלוואה שתיקחו לא צריך להיות מבוסס אך ורק על הקמת תשתית העסק, אלא גם על תשלום משכורות לעובדים וספקים בחודשים הראשונים בהם העסק עוד נמצא בשלבי ההשקעה.

הלוואה במצב של בעיות תזרים

כל עסק, ללא כל תלות בגודלו, חשוף לאינספור תנודות המושפעות משלל פרמטרים: המצב הכללי במשק הישראלי, מצב הרוח של הלקוחות (המושפע המון פעמים מהמצב הביטחוני), הקמה של עסקים מתחרים וכן הלאה. כל בית עסק מתופעל על ידי צוותים קטנים או גדולים, נותני שירות שונים והוא גם פועל לרוב מתוך חלל מושכר. המשמעות? נדרשים סכומי כסף לא מבוטלים בכל חודש על מנת להניע את הדבר הזה שנקרא עסק.

בעיית תזרים מסתמנת כאחת הבעיות השכיחות והמלחיצות ביותר את בעלי העסקים. לעתים, בעיות התזרים אינן נובעות מחוסר הצלחה של בית העסק, אלא דווקא בגלל גורמים חיצוניים:

  • לקוחות שמתעכבים עם תשלומים.
  • רכישת מלאי גדול בעקבות גדילת העסק.
  • תקופות בהן העסק סגור וכך ההכנסות מצטמצמות (חגים לדוגמא).

עם זאת, לעתים בעיות התזרים נובעות מסיבות אחרות:

  • בית עסק חדש ומתחרה ששובר את השוק.
  • חוקים חדשים הרלוונטים לענף (כמו ענף המסעדנות כיום)
  • תקופה חלשה הנמשכת כבר זמן רב וכן הלאה.

בעיות תזרים אינן נפתרות מעצמן, ובעת שנוצר חור שלא ממלאים אותו בזמן, הוא הולך וגדל. בעיות תזרים מקשות על בעלי העסקים לשלם גם את שכר העובדים, והמענה המהיר והיעיל ביותר הוא בדמות גיוס הלוואה לעסקים. הודות להלוואה, אותם בעלי עסקים יכולים להחזיק את הראש מחוץ למים, ובהדרגה להתייצב מבלי שהם נמצאים בסטטוס של חייבים.

עם זאת, חשוב לציין שבעיות תזרים הן לא הבעיה, אלא הסימפטום. לכן, לפני שלוקחים הלוואה, חשוב להבין מהו שורש הבעיה – זאת על מנת שיהיה ניתן למנוע לקיחת הלוואה נוספת בעתיד הקרוב.

עם התרחבות העסק – הלוואה

ישנם עסקים הנמצאים בצמיחה, ועל מנת להוציא לפועל את תכנית ההתרחבות, יש צורך בגיוס הלוואה. ההלוואה רלוונטית לרכישת סחורה ומלאי, רכישת נכס מסחרי (לטובת הקמת מטה נוסף, משרד חדש, סניף נוסף וכו'), שכר לעבודים בחודשים הראשונים וכיסוי לשלל הוצאות שוטפות.

גיוס הלוואה לעסקים מהבנק – איך עושים את זה?

הבנקים כיום מציעים הלוואות לעסקים המעוניינים לעשות את צעדיהם הראשונים, כמו גם לעסקים הנמצאים בתנופת צמיחה. השאלה היא אינה אם צריך לקחת הלוואה, אלא איך יש לקחת את ההלוואה. ישנו פער משמעותי בין בקשה פרטית שבעל עסק מגיש, ובין בקשה המוגשת אל הבנק על ידי חברה העוסקת בגיוס הלוואה לעסקים.

ראשית, על מנת שאכן יהיה ניתן להשוות בין תנאי ההלוואה הניתנים על ידי הבנק, מומלץ לפעול בצורה הבאה:

  • בעל העסק יבקש מהבנק הנוכחי שלו הלוואה ויוודא את התנאים שהוא מקבל
  • לאחר מכן, הגוף העוסק בגיוס ההלוואה יבקש גם הוא הלוואה ממספר בנקים, זאת בכדי לבדוק אם ישנה אפשרות לשפר את תנאי ההלוואה שהלקוח קיבל
  • השלב האחרון יהיה להשוות בין ההצעות ולבחור את זו הכדאית

בעוד בעל עסק פונה במרבית המקרים אל הבנק שאיתו הוא עובד דרך קבע, חברות העוסקות בגיוס הלוואה לעסקים מבצעות פנייה כוללת את כל הבנקים. המשמעות? יותר הצעות שניתן להשוות מתוכן ולבחור את זו המציעה את התנאים הטובים ביותר.

איך גיוס הלוואה על ידי גוף חיצוני יכול לסייע לכם?

כשאתם ניגשים אל הבנק, אתם ניגשים כגוף אחד. מנגד, חברה המייצגת מספר לקוחות בחודש, מקבלת תנאים טובים יותר. למען ההסבר, תוכלו לחשוב לרגע על אדם הפרטי הרוכש קרטון חלב בודד בשבוע, ועל בעל מכולת הרוכש כ-100 קרטונים בשבוע – כל אחד מהם יקבל הצעת מחיר שונה בהתאם לגודלו וחשיבותו האסטרטגית.

החברה שעובדת עבורכם מלקטת שלל הצעות, מבצעת עבורכם משא ומתן עם הבנקים הגדולים ומבטיחה להעניק לכם את תנאי ההלוואה הטובים ביותר. בנוסף, חברה העוסקת בתחום הגיוס האשראי, תדע להתאים לעסק את תמהיל האשראי הנכון והמתאים ביותר, ולא תסכים לקבל אוטומטית את התמהיל שהוצע על ידי הבנק בהתאם לאינטרסים שלו.

5/5 - (1 vote)

שתף

צוות קליקבנק