מימון נדל"ן מסחרי להשקעה

צור קשר

מימון נדל"ן מסחרי להשקעה

במרבית המקרים, רכישה של נכס מסחרי הינה סוג של השקעה. משכך, על מנת להעלות את התשואה על ההשקעה, רוב הלקוחות בוחרים למנף את הנכס. כלומר, לוקחים הלוואה מהבנק כנגד שיעבוד הנכס, כך שההון העצמי שצריך לשים יהיה נמוך ככל האפשר ואז התשואה על הכסף שהושקע תהיה גבוהה יותר.

במימון נדל"ן קיימים שלושה פרמטרים עיקריים שכדאי לשים אליהם לב:

  • שיעור המימון – גובה ההלוואה מתוך שווי הנכס. ככל ששיעור המימון גבוה יותר, כך ההון העצמי שצריך להביא מהבית נמוך יותר.
  • תקופת ההלוואה – לרוב מדברים על מימון של בין 10 ל 12 שנה. בחלק מהמקרים, אפשר להגיע גם ל 15 שנה.
  • ריבית ההלוואה – זה ולמעשה המחיר של הכסף אותו משלמים לבנק כנגד ההלוואה.

כמובן, שיש עוד כל מיני פרמטרים שלעיתים הבנק לא מציג בפנינו בשלב המו"מ, אולם חשוב שנדע אותם, כגון: עמלות פירעון מוקדם, עמלת העמדת הלוואה ועוד.

וכאן, אנחנו נכנסים לתמונה

הודות להיכרות הרחבה שלנו עם השפה הבנקאית ועם המערכת הבנקאית, אנו יודעים למקסם את כל הפרמטרים ולהתאימם במדוייק ללקוח.

לכל בנקאי יש העדפות משלו ותנאים שהוא מעוניין בהם ולכן, הוא מוכן להתגמש בפרמטרים האחרים. התפקיד שלנו הוא להתאים בין הבנקאי, הבנק והעסקה שהלקוח שלנו מעוניין לבצע. בחלק מהמקרים, נסכים להתגמש בריבית גבוהה יותר מהמקובל כדי לקבל שיעור מימון חריג ובחלק מהמקרים, בגלל ששיעור המימון נמוך, נדע ללחוץ את הריבית למינימום האפשרי, בעזרת שופינג אסרטיבי בין כל הגופים המממנים.

מימון נכון של רכישת נדל"ן מניב, או מימון מחדש של הלוואה קיימת, מאפשר לעיתים מיקסום תשואה ולפעמים, זה ההבדל בין רכישה של נכס נוסף – או לא. בנוסף, חשוב לציין שבגלל הסכומים הגבוהים של העסקאות ובגלל משך חיי ההלוואה, כל שיפור של עשירית אחוז בריבית, שקול להרבה כסף בחישוב הכללי. כסף שבמקום שייכנס לכיס של הבנק, נכנס לכיס של הלקוח שלנו.

בכל מקרה, חשוב לעשות את השופינג בין כל גופי המימון ולא רק מול אלו שנוח לנו. במקרה של מימון נדל"ן, ההבדלים בין הגופים השונים יכולים להיות משמעותיים עד מאוד ולכן חבל לא להשקיע עוד קצת עבודה בשלב המקדים, כדי להישאר עם הלוואה בתנאים אופטימליים בטווח הארוך.

5/5 - (1 vote)